۱۳۸۷ مرداد ۱۸, جمعه

وبلاگ Weblog

وبلاگ‬‬‬
..
‫‫به پیری جوان شد ز گفتار او
روانم‌، نشاید شدن با وی ام‌، روبرو‬‬‬‬‬‬
‫‫ستوده مرا و همین صفحه ام
سرود و نوشتی‌، که بر کرده ام‬‬‬‬‬‬

چو شعر و سروده‌، زمن دیده ای
جوانم‌، تو پندار چو خو د‌، کرده ای‫‫‬‬‬‬‬‬
مرا داده لینکی‌، که پیدا کنم
به سبکش ورا‌، وب‌، تماشا کنم

‫‫بدین سان جوانان کنند‌، صفحه رو
مرا صفحه دیدی‌، ندیدست رو‬‬‬‬‬‬
‫‫به وب سازی اش‌، بُد‌، نوین ایده ها
گرافیک و فورم و فراوان‌، ادا‬‬‬‬‬‬

‫‫تو را دخت زیبا‌، هنوز‌، سال هست
مرا‌، سال دیگر‌، نوازد به شصت
و لیکن جوان است‌، چو اندیشه ام
شبان وب نویسی‌‌، شده پیشه ام

به پندار و افکار‌، دارم اندر‌، بسی
بسال و زمانه به آخر‌، نمانده بسی
نوشتن به سایت و‌، بلاگ است‌، غنیم
بگرما‌، نه باد است‌، خوش آید نسیم

‫‫نوشتن بُده کار من‌، از زمانی‌، جوان
به تکثیر و گستر‌، نبوده توان‌‌، آن زمان‬‬‬‬‬‬
‫نمایم به وب بر‌، نوشته عیان
که خوانند و دانند‌، دیگر کسان‬‬‬

‫‫که روح من از‌، خاک ایران بُوَد
توانم ، ز شور آفرینان بُوَد‬‬‬‬‬‬
‫‫بسان بزرگ مرد ِ والای توس
بدارم دلی پُر‌‌، ز آلام روز‬‬‬‬‬‬

‫‫که جُورست‌، بزرگان ملل را‌، مدار
ربودند ز بوم و ز مردم‌، ز کشور قرار‬‬‬‬‬‬
‫ستا نندمان‌، کان و نفت و جوان
به مردان دولت هم و‌، انفیان‬‬‬

‫به انکار والا تباران این مرز و بوم
ز خارج بکو شند و خائن‌، همی اندرون‬‬‬
‫بسازند همین خوار‌، پیشین من
که شاید کنند‌، خویش‌، هم پیش من‬‬‬

‫‫چه اندک نگاشت‌، اصل و ایمان من
نه پرورد چو کوروش‌، ‫جز ایران من‬‬‬‬‬‬‬‬‬
‫‫ندارد جهان چون‌، فریدون و جمشید کی
نیارد زدود‌، فخر پیشین‌، ز وی‬‬‬‬‬‬

‫‫بفردوسی و حافظ و سعدی اندر جهان
نبُد دست یازی‌، کس‌، اندر توان‫‫‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬
..
سوز
۰۶،۰۳،۲۰۰۸ − ۰۲،۳۴‫‫ - 06.03.2008 02:34 ‬‬‬‬‬‬

هیچ نظری موجود نیست: